Via Trnd mee gedaan met een nieuwe campagne voor Grolsch: Grolsch Stender Red Orange. Een verfrissend alcoholarm biertje.
Er werd een zwaar pakket geleverd, met maar liefst 24 blikjes. (Er is voor blikjes gekozen ivm het transport) Daarnaast ook het gebruikelijke informatieboek en marktonderzoekboekje.
Een paar feiten en informatie:
- Behalve Stender Red Orange is er ook nog Stender Lemon&Lime en Stender Alcoholarm ("gewoon" bier)
- Er zit 0,5% alcohol in Grolsch Stender. Dat is tien keer zo weinig als in een ‘gewoon’ pilsje van 5% alcohol. De lever heeft ongeveer 1,5 uur nodig om een standaardglas pils af te breken. Voor een alcoholarme drank van 0,5% zijn hier zo’n 10 minuten voor nodig.
- Puur natuurlijke verfrissing
- Natuurlijk gebrouwen met sprankelend bronwater
- Met het pure sap van rode sinaasappel
- Zonder conserveringsmiddelen of kunstmatige zoet- en kleurstoffen
- Vleugje alcohol
- 29 kcal per 100 ml
Grolsch is het meest gedronken merk in deze regio (Twente), en voor het merk zelf hoefde ik geen naamsbekendheid te winnen. Echter de Grolsch Stender producten (alcoholarme bieren) was minder bekend. Veel mensen die ik gesproken heb vonden het een beetje onzin om nóg een nieuwe variant bier te ontwikkelen. Ondertussen zijn er al heel wat soorten bier.
De meeste heren die geproefd hebben zijn echte bier drinkers en vonden deze smaak te zoet, een echt vrouwenbiertje. De meeste vrouwen (inclusief mijzelf) bevestigen dit wel, want het is een fris drankje. Toch zijn er niet veel die er helemaal gek op zijn. De reacties waren eerder wat neutraal: lekker voor een keertje, maar niet iets waar je in blijft drinken.
Ik heb nog een aantal blikjes over voor de liefhebber! ;)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten