Bic Tipp-Ex Roller - Interactief filmpje

30 april 2012 - 13:30
Je kent het vast wel; Tipp-Ex. Wat verkeerd geschreven, even snel met de roller erover en het ziet er weer representatief uit! Zij hebben een campagne gestart met een interactief filmpje.
Ik werd getipt dankzij  The Insiders.

Na een tijdje gekeken te hebben zie je dat de verjaardag bijna verwoest wordt, maar... nu ben je natuurlijk benieuwd hoe de andere verjaardagen zijn van de beer en de jager. Je kunt dan bovenin het jaartal wijzigen. Probeer het maar eens, klik op het filmpje hieronder!

Het zijn allemaal filmpjes van circa 30 seconden. Ik dacht dat eerst dat er voor elk jaartal een ander filmpje was, maar dit blijkt helaas niet zo te zijn.

Een paar leuke jaartallen die ik tegen ben gekomen: -15.000, 0, 1799, 1850, 1940, 1980, 1989, 2000, 2002.

Hiervoor schijnt Tipp-Ex ook zo'n soort campagne gehad te hebben, en dit soort interactieve filmpjes schijnen al langer te bestaan... Ik ben echter totaal niet bekend met deze ontwikkeling, en heb me feestelijk vermaakt, zoveel mogelijk filmpjes te zoeken.

Erg leuk hoe Tipp-Ex dat ingevuld heeft.
Ook de mogelijkheden om bij sommige filmpjes bijvoorbeeld graffiti te gebruiken, of de Berlijnse muur om te slaan, erg leuk!
Ze hebben een aantal verschillende filmpjes, maar ik had er eerlijk gezegd meer verwacht met meer wereldnieuws; iets zoals Tsjernobyl of Tsunami. Nu zijn dat niet de meest gezellige berichten, maar bijvoorbeeld de 2e wereld oorlog is ook gebruikt. Misschien anders iets van de olympische spelen ofzo?
Ik vind het wel leuk dat je bezig blijft met de filmpjes te zoeken en dus écht met de reclame bezig bent, in plaats van dat je het ziet op tv of in de krant.
De hoeveelheid gebruik van Tipp-Ex had ik meer verwacht in de filmpjes. Die zie je (behalve het invullen van het jaartal) eigenlijk niet terug... Daar had wellicht meer uitgehaald kunnen worden, of is deze er bewust uit gelaten?
Het zorgt in ieder geval dat er mensen over gaan praten :)

Conclusie: leuk en vernieuwend! Daardoor trekt het meer aandacht dan conventionele reclame campagnes. Wellicht hadden er wel meer filmpjes bij gekund. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten